• وبلاگ : وبلاگ موسسه رستگان www.mrastegan.ir
  • يادداشت : عرفان كاذب- اوشو
  • نظرات : 0 خصوصي ، 15 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + تا 

    کريشنا مورتي خوبه به شرطي که انسان عرفان رو زير

    نظر يه انسان ديندار ياد بگيره از کتاب هم استفاده کنه.

    خيليم خوبه

    مورتي انسان پاک و خوبي بود ولي خواندن کتاب کسي رو به جايي نميرسونه.

    عرفان درمان کردن مشکلات رواني انسانهاست زير نظر يک پير

    کاردان و تحت قواعد ديني حالا هر ديني .

    + و 

    شما حرف هاي بنده را خوب متوجه نشده ايد من من همانطور که اشو و کريشنا مورتي را خوانده ام کتاب هاي مطهري- سيد يحيي يثربي را هم خوانده ام ابعاد عرفاني اسلام را را هم خوانده ام با عرفان شيعه بيگانه نيستم و آنرا قبول دارم اتفاقا اين دو مکتب به عرفان اسلام نزديک است اما با ادبيات و فرهنگ متفاوت و البته پاسخ هايي براي نيازهاي انسان امروز ولي آيا کساني که از عرفان شيعه دم ميزنند به آن عمل ميکنند مسائلي که من مطرح کردم کجايش توجيهات شيطاني است خدا خود شاهد است که دروغي نگفتم

    همه حرف من اين است که نور نور است اسلامي غير اسلامي ندارد آموزه هايي که به خيلي ها در جهت انسان تر شدن کمک کرده نميتواند دام و شيطاني باشد
    اين من نميگويم قرآن ميگويد

    پس بشارت ده به آن بندگان من كه: به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترين آن را پيروى مى‏كنند اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند

    همان خردمندان

    پاسخ

    دوست گرامي توحيد و ولايت دو حقيقت عرفاني شيعه است. توحيد يعني روش سير و سلوك و ولايت يعني كسي كه جانشين خدا در زمين است و بندگان را به سوي خداوند هدايت مي كند و مجري دين در جامعه است. اگر در اين گروه ها از اين راهكار استفاده مي شود و مردم را به توحيد و ولايت فرامي خوانند حق هستند و مي شود تبعيت كرد و گرنه جز گمراهي نستند. موفق باشيد.
    + وحيد 
    خود من يا دوستان من از زماني که راجنيش را ميخوانيم کمتر دچار خشم نفرت حسادت ترس ميشويم کمتر خود را با ديگران مقايسه ميکنيم بهتر خود را شناخته ايم اجازه دهيد همين عرفان دروغين و کاذب ما را هدايت کند و از عرفان ناب شيعه که که با غارت بيت المال دروغ گويي تهمت زدن - گناهکار خطاب کردن و بدنبال آن روانپريش کردن مردم و زنداني و کشتن دگرانديشان پيش ميرود دوري کنيم.ممنون
    پاسخ

    اجازه شما دست ما نيست مختاريد تشريف ببريد موفق باشيد ولي اگر مي دانستيد كه عرفان ناب شيعه چيست و براي چيست قطعا جاي ديگري نمي رفتيد و از اين توجيهات شيطاني و عرفان هاي دروغين هم خلاص مي شديد.
    + وحيد 
    سلام.اشو هرگز آزادي جنسي و بي بندباري را قبول نداشته فرويد و غرب را بارها زير سوال ميبرد او در مورد کيفيت سکس صحبت ميکندو معتقد است بي ذهني و بي زماني که در رابطه جنسي رخ ميدهد چيزي وراي ادراک عقل است نيروي جنسي که انسان نو را خلق ميکند آيا ميتواند قبيح و بد باشد.شما در حالي از عفاف و نجابت صحبت ميکنيد که در همين تهران بالاي 600هزار زن روسپي وجود دارد دخترهاي که ديگر دختر نيستند و زن هاي مطلقه که بماند آيا اين وضع را اشو بوجود آورده؟شما که 30سال است داريد اسلام را ترويج ميکنيد
    + سجاد 

    اگر کمي به دور از تعصب کورکورانه به مفاهيم و بيانات مقدس اوشو بنگريد مي توانيد دوري خود و تعاليمتان را از خدا به وضوح مشاهده نماييد.

    من مقيد به اسلام شما بودم ولي ديگر در اين زندان رنگ آميزي شده شما نخواهم بود من رهيدم از بند شيطان

    تعصب ريشه جهل است. (حضرت علي)

    خدا دور از من در آسمانها نيست، در قلب من است. خدانگدارتان

    پاسخ

    سجاد جان مي شود به بنده بگوييد اشو كدام پيامبر يا امام است . دليل مشروعيت او چيست. از جانب چه كسي منصوب شده است. ما كه حق نداريم از هر كسي تبعيت كنيم. آن شخص حتما بايد پيامبر يا امام معصوم باشد و مشروعيت داشته باشد. اوشو و امثال او شياطيني هستند كه قشنگ صحبت مي كنند. محور دعوت انبياي الهي خدا پرستي توحيدي است نه حرف هاي قشنگ عرفان هاي كاذب.
    + مهدي 
    همه خودشان عقل و شعور داردن شما فقط جواب سوال بده
    لازم نيست بگوي بد است.
    پاسخ

    دوست گرامي. نمي دونم در مورد چه چيزي اينقدر عصباني صحبت كرده ايد . اگر بهتون برخورده عذر خواهي مي كنيم.
    + علي 
    سلام
    بترسيم از روزي که حب امثال اوشو در دل ما قرار بگيرد.
    معنويتي که اوشو معرفي مي کند يعني معنويت سکس آزاد.
    کتاب هاي او گوياي اين مطلب است.
    از جمله کتاب sex matters
    الله اعلم
    + سروش 
    سلام دوست عزيز

    فکر کنم هنوز اونقدر سواد نداري که بخواي درباره شخصي مثل اوشو بري يالاي منبر.بهتره اين پست رو حذف کني.اگه دوست داري که اسلام رو ترويج بدي.اين راهش نيست.عرفان سکس.جدا" خنده داره.

    پاسخ

    با سلام. شما فكر مي كنيد خيلي باسواد هستيد كه تشخيص بدهيد كي با سواد هست يا نه يا اينكه او شو آنقدر سواد دارد كه رهبر معنوي شما و امثال شما باشد. تعصب يكي از عوامل دور شدن از حقيقت است. تعصب را از خودتان دور كنيد. ما آنقدر رهبران معصوم و دوست داشتني داريم كه نيازي به امثال عارفان كاذبي كه قصدشان فريب مردم و دور كردن آنها از خدا هست را نداريم. دين ما با سيستم توحيدي انسان را به خدا مي رساند و از تمامي نيروهاي غير خدايي و رهبري افرادي كه عرفان سكولار را ترويج مي كنند بي نياز مي كند. ضمنا بنده اين مطلب رو ننوشتم و فقط درجش كردم. كار كسي ديگر است و ربطي به سواد بنده ندارد.
    + سليمي 
    اين مطلب براي سال گذشته است و من امسال ديدم. من مسلمانم ولي از آموزه هاي اوشو خيلي در زندگيم استفاده كرده ام و به انحراف و شهوتراني و... هم نيفتاده ام. به نظرم شما خيلي سطحي با نظريات اوشو برخورد كرده ايد . يك مساله ديگر اينكه يكي از علل اصلي گرايش جوانان مسلمان يا مسلمان زاده به امثال اوشو ، كم كاري شديد و تنبلي عالمان مسلمان بخصوص در دهه هاي اخير است كه هيچ تلاشي براي بيان معارف دين به زبان امروزي نكرده اند و فقط به حفظ و بازگو كردن اثار علماي پيشين بسنده كرده اند .
    پاسخ

    حرف شم كاملا صحيح است بنده با اينكه خودم طلبه هستم. با اين نظر شما موافقم. حوزه خيلي در زمينه فورموليزه كردن دين توحيدي اسلام كار نكرده است. بنده سعي كرده ام به خصوص در سوال و پاسخ كوتاه آموزه با اين رويكرد و فورموليزه شده صحبت كنم. دنبال فرصتي هستم تا در باره توحيد و سيستم تربيتي و درمانگري توحيدي و همچنين موضوع ولايت كه دو موضوع اساسي دين هستند؛ در سايت جداگانه اي مطلب بنويسم. دعا كنيد اين كار عملي شود.
    + افشين 
    من كتاب تانترا اثر اشو را مطالعه كرده‌ام. در اين كتاب ابدا اثري از شهوت راني نديده‌ام. اشو مراقبه‌اي كه انرژي كنداليني را آزاد مي‌كند آموزش داده و اينكه چگونه از سطح بدن فيزيكي گذشته و به ماورا بررسي. شايد بهتر است براي قضاوت در مورد شخصي همه نظرات او را بايد مطالعه كرد وگرنه انسان در قضاوت اشتباه خواهد كرد.
    پاسخ

    با سلام. دوست عزيزم. اين مطلب را بنده ننوشتم. كار يكي از دوستان است. بنده فقط مي دانم كه اسلام براي شكوفايي نيروهاي انسان راه دارد و آن راه توحيد است. توحيد انسان را به ولايت مي رساند و ولي يعني انساني كه تمام نيروها و استعداد هايش شكوفا شده و مي تواند كارهاي خارق عادت بكند. اين روش قطعي است و روش هاي پيشنهادي ديگران اغلب سركاري است و نتيجه اش بسيار محدود و مادي است. موفق باشيد.
    + مهم نيست 
    سلام
    شما گفتيد که :"ولي شما هم خيلي در مورد حقانيت گروه هاي عرفاني كه حد اقل باعث مي شوند طالبان عرفان و معنويت از معنويت حقيقي و توحيدي اسلام محروم و يا منحرف بشوند؛ اصرار نكنيد. "
    من اصلا بر خلاف تصور شما به هيچ وجه، به هيچ گونه و تحت هيچ شرايطي هيچ حقانيتي الهي براي گروه هاي عرفاني قائل نيستم.
    به اوشو و امثال او هم هيچ گونه اعتقاد، التزام يا علاقه اي ندارم.
    بحث فقط و فقط اين بود که اگر مطلبي علمي و يا انتقادي منتشر ميکنيد که در اون ادعايي شده که در برگيرنده اتهامي چه اخلاقي يا حقوقي است، بايد اون اتهام قابل اثبات باشه و با ند اثباتش کنيد وگرنه مقاله تحقيقي از حالت بي طرفي خارج ميشه.
    مثلا طرف با اشو موافقه تمام زندگي اوشو رو حفظه اون اتهام اشتباه رو مي بينه ميگه پس حتما کل مقاله دروغه! و برداشت اشتباه ميکنه.
    که خوشبختانه اصلاح شد.
    با تشکر
    + مهم نيست 
    سلام
    بحث اين نيست که من خوشم اومده يا نه(من که ملاک نيستم) من فقط بخاطر خودتون عرض کردم، بحث اين بوده که هر کسي آبرويي داره، تهمت زدن بدون تحقيق درست نيست ولو به کافر.
    اگر نويسنده يا اگر شما سندي و مدرکي داريد که ايشون بخاطر بي بند و باري جنسي اخراج شده اينجا بذاريد در غير اينصورت اگر ميخوايد گناه اوشو رو به دوش بکشيد که هيچ،
    وگرنه اون قسمت رو پاک کنيد يا حداقل يه مدرکي بذاريد که مويد اتهام باشه.حيفه مطلب تحقيقي با تهمت خراب بشه. اينترنت رو که نگرفتن از شما با کمي جستجو حکم دادگاه قابل ديدنه.
    بايد آدم در مورد هر شخصي هر چقدر هم که بد باشه حقيقت رو بگه حتي اگر خودش نويسنده نباشه بازم دليل نميشه بدون تحقيق مطلبي رو هر چند به ظاهر درست منتشر کنه.
    هدف وسيله رو توجيه نمي کنه.
    من فکر ميکردم 30 سال لباس پيامبر رو پوشيدن باعث ميشه آدم خيلي دقت بکنه و اهل تحقيق باشه. حيفه بخاطر تهمت اعمال آدم هدر بشه آدم به کسي مثل اوشو(!) بدهکار بشه.
    مغرور نباشيد لزوما پوشيدن لباس معصوم دليل نيست که هر کار شما درسته چه بسا خرقه مستوجب آتش شود...
    پاسخ

    با سلام. حق با شما است. من در مورد محتوا دقت كافي نداشتم. ولي شما هم خيلي در مورد حقانيت گروه هاي عرفاني كه حد اقل باعث مي شوند طالبان عرفان و معنويت از معنويت حقيقي و توحيدي اسلام محروم و يا منحرف بشوند؛ اصرار نكنيد. البته مي دانم كه شما داراي تفكر منطقي هستيد ولي بايد سعي كنيد توحيد و معنويت اسلام را خوب درك كنيد. هيچ راهي بهتر از راه عرفان اسلامي براي تكامل و رشد معنوي و سياسي و اجتماعي انسان مفيد نيست. اگر مايل بوديد موضوع راه كمال انسان را كه آخرين پست است بخوانيد. موفق باشيد اطلاعات بيشتري خواستيد در خدمت شما هستيم.
    + مهم نيست 
    سلام
    اصلا حرف هاي ايشان همه بد و مضر.
    اما شما چرا با دروغ بستن به يک آدم کم ارزش اعمال خودتون رو هبط مي کنيد؟
    شما جواب ندايد که از کجا فهميديد حکم دادگاه اخراج اشو از آمريکا بي بند و باري جنسي او بوده؟
    حکم رو ديديد؟ يا در جلسه دادگاه تشريف داشتيد؟
    چرا حکم رو که ميشه بصورت آنلاين ديد اينجا قرار نمي ديد؟
    چه لزومي داره براي اثبات خودتون به کسي ولو آدم خوبي هم نباشه ولو با اون مخالفيم، ولو کافره نسبت دروغ بدين؟ غيبت کافر شايد مجاز باشه اما تهمت(دروغ بستن) فکر نکنم.
    دروغ آدم رو از عدل خارج ميکنه.
    اثبات کنيد که دليل اخراج اشو از آمريکا چيزي بوده که شما ادعا کرديد.
    پاسخ

    با سلام. اين مطلب را بنده ننوشتم. فكر كردم مفيده درجش كرد. از خود بنده نيست. عذر مي خوام اگه خوشتون نيومده.
    + مهم نيست 
    بنده به اشو و امثالهم علاقه و دلبستگي ندارم اما
    شما نوشتيد که "با اين حال او اين بي بند و باري جنسي و فحشا را تا جايي ادامه داد که به اتهام فساد جنسي و ترويج آن از کشور آمريکا که سمبل بي بند و باري جنسي است اخراج شد."
    لطفا صحت ادعاي خودتون رو ثابت کنيد در غير اينصورت اين صرفا يک تهمته. همين جا راي دادگاه رو قرار بدين تا متوجه بشيم روحانيون شيعه در اجراي عدالت و رعايت آبروي (ولو کافر)چقدر دقيق هستند!
    ""
    از همان لحظه اي که احساس کرديد از چيزي خوشتان نمي ايد و ان چيز جاذبه اش را از دست داده است از ان دست برداريد-ولو همان زني باشد که قبلا او را دوست داشته اي-. فقط بگو : متاسفم""
    حالا اگر صيغه محرميت بخونند بعد از 10 دقيقه بگه متاسفم چي؟اون زمان اشکالي نداره و اوج معونيته نه؟
    پاسخ

    با سلام. صيغه محرميت براي رفع نيازهاي موقت است و براي تشكيل خانواده نيست. شما خودتان حساب كنيد ببينيد اين حرف ايشان چه ضربه اي به خانواده مي زند. موفق باشيد.
    + ساراش 

    با سلام

    ميخواستم در رابطه بامحرمات ومکروحات در ماه محرم بدونم متشكرم

    پاسخ

    در مورد محرم مطالبي در وبلاگ هست. مطالعه كنيد.