• وبلاگ : وبلاگ موسسه رستگان www.mrastegan.ir
  • يادداشت : اخلاق يعني چه
  • نظرات : 2 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + م 
    سلام ، اگه ميشه در خصوص سال مالي براي خمس توضيح بدين . ديگه اينكه ، پس انداز دارم اما وام هايي كه به بانك بدهكارم ، بيش از پس انداز من است آيا با اين حال ، به پس اندازم خمس تعلق مي گيره ؟
    پاسخ

    سلام. بنده سوالات اخلاقي جواب مي دم سوال فقهي رو با اس ام اس بپرسيد جواب براتون ارسال مي شه . شماره اس ام اس 30001619 موفق باشيد.
    + هاشمي 

    با سلام و خدا قوت

    حاج آقا يه سئوال داشتم شما كه تو مدرسه مجتهدي تهران درس خوانديد آيت الله محمد باقر حاجي علي اكبر تهراني ميشناسيد ؟؟!!

    پاسخ

    شيخ علي اکبر تهراني يکي از شاگردان آية الله العظمي حجت است که حجة الاسلام حاج شيخ محمد شريف رازي يکي از مؤلفان و خوشه چينان درس و بحث و مؤلف محترم دو جلد از آثار الحجة ، در همان کتاب به نام بخشي از شاگردان آن مرحوم اشاره کرده است و نام شيخ علي اکبر تهراني نيز يکي از آنهاست.ولي به هر حال ما از وضعيت فکري و اعتقادي ايشان اطلاعي نداريم. البته بايد خاطر نشان کرد که اسلام مباحث اخلاقي خود را از منابع معتبر و مستند يعني آيات و روايات و عقل کسب مي کند. و آنچه را با اين موارد در تضاد باشد را رد مي نمايد. ما نه کاملا ايشان را رد مي کنيم و نه کاملا تاييد مي کنيم. چرا که در ميان سخنان ايشان مطالب مفيد و صحيحي وجود دارد که ديني است و نمي توان انکار کرد. البته اکنون مباحثي تحت عنوان عرفانهاي جديد در کشور بسيار زياد شده است که با سخنان زيباي خود سعي در القاي حرفها و گفته هاي خويش دارند و گاهي از اين طريق اخاذي مي کنند و يا اغراض ديگري تعقيب مي شود که بايد خود افراد متوجه و بيدار باشند.