• وبلاگ : وبلاگ موسسه رستگان www.mrastegan.ir
  • يادداشت : درس بخونم يا عبادت كنم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    واقعا متن عاليي بود چون دغدغه ي خودم بود از پارسي نامه کلش را خواندم
    فقط يک سوال شما در اينجا از کلمه علم استفاده کرديد ... آيا روايت معصوم همه نوع علمي را مد نظر دارند ... مثلا رشته ي من مخابرات هست واقعا از طريق مخابرات آيا مي توان به تدبر بهتر در قرآن رسيد ؟ آيا اصلا اين هم جز علوم مد نظر متن محسوب مي شود يا منظور علوم ديني است بيشتر ؟!
    پاسخ

    سلام. دوست گرامي. منظور روايات از علم هر دانشي است كه به تقويت ايمان بيانجامد و در مسير معرفت خدا باشد. اگر فيزيك و شيمي هم اين خاصيت را داشته باشد، علم ديني است و موضوع روايات است. تنها علمي خارج است كه يا خود آن باعث غفلت از خدا باشد و يا كيفيت تحصيل آن غفلت زا و بيدار كننده و تقويت كننده ايمان نباشد مانند دانشي كه صرفا انسان آن را براي رسيدن به دنيا و مال و مقام مي خواند و در آن هيچ انگيزه الهي ندارد. با مخابرات به تدبر بهتر در قرآن نمي توان رسيد ولي اگر كسي اين كار را براي خدمت به خلق خدا و تامين زندگي خود بخواند و در آن رضايت الهي را در نظر بگيرد، ارزش خود را خواهد داشت. موفق باشيد.
    + از طرف يک انسان تنبل 
    سلام من آدم تنبل و عياشي هستم مي خوام بهتر زندگي کنم و از عمر خود بهتر استفاده کنم ولي همش کاراي بيخود ميکنم که هيچ فايده اي براي دنيا و آخرت نداره
    سعي ميکنم از کارها فرار کنم و انها را انجام ندهم سعي ميکنم همش خوش گذراني و حالي به حولي داشته باشم و نمي تونم جلوي خودمو بگيرم چي کار کنم فکر نمي کنم وضعيتم بهتر بشه
    پاسخ

    دوست گرامي. سلام. من فقط در اين وقت كوتاه يك چيز مي گويم. مي دانيد تكليف يعني چه. يعني اينكه انسان وقعي بالغ مي شود مكلف مي شود كه روح خود را در فضاي معنوي دين و با اموزه هاي ديني بسازد و خود را از هلاكت ركون به دنيا نجات دهد. اگر كسي موفق به اين كار نشود حتما اهل دنيا خواهد بود و اهل دنيا عاقبتي جز هلاكت و عذاب نخواهند داشت. خودت را نجات بده فقط خودت مي توني از خدا و اهل بيت كمك بگير و خودت را نجات بده داري هلاك مي شي عزيزم عياشي عمر ت را ضايع مي كند و در اخرت با دست خالي بايد محشور شوي و هلاك مي شي. خدا انشاالله كمكت كند داخل فضاي معنوي شوي واگر هم مي خواهي لذت ببري از اين فضا لذت ببري و عيش و نوشت معنوي شود و به خدا نزديك شود. موفق باشي.