سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 2715723

  بازدید امروز : 104

  بازدید دیروز : 113

وبلاگ موسسه رستگان www.mrastegan.ir

 
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
تهیه کننده: سید مصطفی علم خواه ::: چهارشنبه 88/11/14::: ساعت 1:25 عصر

متأسفانه مدتی است که گرفتار خواندن داستانهای سکسی اینترنت شده ام و نمی توانم خود را از این مخمصه رها کنم، لطفا مرا راهنمایی فرمایید؟

ازاین که این مجموعه را پاسخگوی سوالات خود قرار می دهید صمیمانه سپاسگذاریم.
یکی از غرایزی که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشته و برای بقای انسان لازم وضروری است، غریزه ی جنسی می باشد. که این غریزه بعد از دوران بلوغ بیدار شده ، فعالیت خود را آغاز می کند .آنچه مهم است تعدیل این غریزه می باشد نه سرکوب آن، بلکه باید آن را به نحوی هدفمند هدایت کرد، چرا که اگر کنترل نشود، و دائما در معرض تحریک باشد، باعث تباهی وسقوط انسان خواهد شد. چرا که این غریزه دارای قدرت سیری ناپذیری می باشد، وهر چه بیشتر به آن توجه شود مطالبات او از انسان بیشتر خواهد شد .
پرسشگر گرامی، موضوعی که شما مطرح کردید، از مصادیق تقویت و تحریک جنسی می باشد،که به کارگیری روشهای ذیل برای رفع موضوع شما راهگشا می باشد.
الف)روش های پیشگیری
درمنابع اسلامی، برنامه های گوناگونی برای پیشگیری از نابهنجاری های جنسی مطرح شده که عبارتند از:
1)روش استعاذه (پناه بردن به خداوندِقادرِمتعال)
استعاذه یکی از روشهای بسیار مؤثرتربیتی است، که طی آن فرد با پناه خویش به خداوند،خود را تحت حفاظت و مراقبت او قرار می دهد وبدین ترتیب از رفتارهای نابهنجار مصون می ماند. همانطورکه در قرآن به این روش اشاره شده و می فرماید«وَامَّاینزَغَنّک منَ الشَّیطانِ نَزغٌٌ فَستَعِذ بِالله اِنَّه سَمِیعٌ عَلِیمٌ»[1] یعنی (وچنانچه از طرف شیطان به تو وسوسه ای رسد،به خدا پناه ببر،که او شنوا ودانا است).
در داستان حضرت یوسف پیامبر (ع)،زمانیکه زلیخا به وسوسه شیطان برای کامجویی ازآن حضرت،تمام درهای خلوتگاه خود را بست، آن ولی خدا به پناهگاه خداوندی پناه برد وگفت«مَعاذَاللهِ»[2] یعنی( پناه می برم به خدا ) تا با روش استعاذه خدا را به کمک خود خواند، واز رفتار نابهنجار مصون ماند.
پس دوست عزیز، با هر بار وسوسه شیطانی برای خواندن داستانهای مستهجن در اینترنت، شما هم به پناهگاه خداوند پناه ببر، که انشاالله خداوند کمک خواهد کرد.
2)روش تحمیل به نفس (روش خویشتن داری)
یکی ازعوامل موفقیت، در هر کاری برخورداری از توانِ «انتظار کشیدن» دانسته شده، افرادی که توان انتظار کشیدن را ندارند و نمی توانند صبر کنند کسانی هستند که هم لذتهای آنی و فوری را طلب می کنند وبه آینده نمی اندیشند، وهم خواسته هایشان باید فورا ارضا شود. در حالی که زند گی موفق نیازمند صبر و گذشت از لذتهای آنی، برای رسیدن به لذتهای آتی است.
توانِ انتظار کشیدن و قدرت بازداری از خواسته ،همان چیزی است که در اسلام ،تحت عنوان «تقوا» شناخته می شود؛ این یک قاعده فراگیر است و تمام جنبه های زندگی را در برمی گیرد،که یکی ازآنها «غریزه جنسی» است. آنچه در این بحث مهم است ،روش های مؤثر در بالا بردن توانِ انتظار کشیدن و تحقق خویشتنداری جنسی است و برای رسیدن به خویشتنداری جنسی، وبالا بردن توانِ انتظار کشیدن، دو مهارت را باید به کار برد .
مهارت اول: کاهش تماس
مراد از کاهش تماس، به حداقل رساندن تماس های بی دلیل وغیر موجه با اشیاء یا افرادی است، که شما بیشتر توسط آنها دچار آسیب می شوید وزمینه های فساد جنسی را در شما تقویت می کنند.مثلاً برای مدتها شما با خود این تصمیم را بگیرید که با کامپیوتر یا اینترنت وصل نشوید،که این تصمیم، خویشتنداری را وهمچنین اراده را در شما تقویت خواهد کرد.
مهارت دوم : پرهیز از عوامل تحریک کننده غریزه جنسی:
مهارت اول «کاهش تماس» مربوط به خصوص خود عاملی است که غریزه جنسی شما را مستقیم وبیشتر تحریک وتقویت می کند.اما مهارت دوم« پرهیز از عوامل تحریک کننده غریزه جنسی» مربوط به هر عاملی است که غریزه جنسی شما را مستقیم یا غیرمستقیم تقویت می کند، و ما به چند عامل اصلی که باید پرهیز شود، اشاره مکنیم.
1- پرهیز از نگاه های حرام (چشم چرانی)
در بیشتر مواقع چشم چرانی عامل تقویت و تحریک غریزه جنسی می شود، که زمینه انحراف جنسی را ایجاد می کند. در روایتی امام صادق (ع)فرمودند«نگاه به نامحرم تیری مسموم از تیرهای شیطان است (که برروح وقلب انسان می نشیند وآن را زهرآلود می کند)وچه بسا نگاهی کوتاه که حسرتی طولانی برجا می گذارد»[3]
همچنین فرمودند«نگاه حرام به نامحرم ،تخم شهوت را در قلب می کارد...»[4]
پس دوست گرامی، با کنترل نگاه های حرام بذر شهوت را از خود دور مکنیم، ودر نتیجه تمایل به خواندن داستانهای مستهجن یا دیدن تصاویر مهیج در ما کاهش پیدا خواهدکرد.
2- پرهیز از دوستان منحرف و ناباب
اثرپذیری انسان از دوست، به قدری بالا است که امیرالمومنین (ع) فرمودند«با انسان شرور و بد کار همنشینی نکن،چرا که شخصیت تو شرارت های او را می رباید، (از او اثر می پذیری)بدون آنکه خودت بفهمی»[5]
3-پرهیز از انزوا وتنهائی
4-پرهیز از بیکاری و نداشتن برنامه برای اوقات فراغت
5-پرهیز از دوستی با جنس مخالف
6- پرهیز از تنبلی و روی آوردن به ورزش ساده ولی مداوم
3)روش جایگزین سازی
چون تصمیم ترک عادتی را دارید که با آن انس گرفته اید، لذا ساعتی را که با خود خلوت می کرده اید، ممکن است نفس در آن موقع شما را وسوسه کند و شما باز دنبال اینترنت بروید، تا دوباره دچار مشکلات شوید،اما با به کارگیری روش جایگزینی،زمانی که نفس شما را به عادت قبلی سوق می دهد، به جای اینکه به سراق اینترنت بروید،مثلا برنامه تلویزیون می بینید، یا کتابهای مفید مطالعه می کنید، ویا هرچیز مفیدی که جایگزین آن وقت شود انتخاب می کنید.
دوست عزیز وگرامی، بهترین جایگزین درسنین شما برای همه عواملی که به تحریک غریزه جنسی کمک می کند، ازدواج است که در دین اسلام برای کسانی که دچار رفتارهای نابهنجار جنسی می شوند، با وجود شرایط توصیه شده، ودر صورتی که شرایط ازدواج فراهم نیست، و غریزه جنسی دچار انحراف شده به روزه گرفتن که مصداق بارز خویشنداری است، سفارش می شود،همانطور که پیامبر اسلام به جوانان سفارش فرمودندکه«ای گروه جوانان هریک از شما که توان ازدواج دارد،ازدواج کند،چراکه در مهار نگاه و غریزه جنسی موثرتر است، وهرکس توانایی آن را ندارد ،پس روزه بگیرد؛ زیرا روزه شکننده شهوات است»[6]
ب) نکته های ذیل برای شما می تواند مفید باشد.
1- در هیچ شرایط زندگی، از خداوند قادر ناامید نشوید، و همیشه به او توکل کنید، ودست به دعا بردارید، از خداوند بخواهید،تا شما را در جوانی پاک دامن نگه دارد،واین روش ائمه اطهار است که برای پاک دامنی باید دعا کرد،همانطورکه امام علی(ع)در دعای خود به هنگام وضو می خواند«اللهم حصِّن فرجی»[7] یعنی(بارالها، دامن(کنیه از شهوتهای جنسی) مرا (ازگناه) محافظت فرما)
2-یکی از عوامل موفقیت شما در هرکاری، خصوصا در مشکل یاد شده، تقویت اراده است،پس در تقویت آن کوشا باشید.
3-به مسائل عبادی از قبیل نماز و روزه اهمیت بیشتری بدهید،که سلامت روانی شما را متضمن است،خداوند درقرآن درباره نماز میفرماید«ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر»[8] یعنی (همان نماز،بازدارنده از فحشا و منکر است)
4-کسانی که عادت به اینترنت دارند عامل این عادات را می توان دوچیز دانست،1- اعتیاد با یک نیاز آغاز می شود، بی شک اعتیاد اینترنتی نیز در پی تامین بیش ازحد، یک یا چندین نیاز برای فرد کاربر به وجود می آید وکسانی در اینترنت دنبال مسائل مستهجن هستند بی شک برای تامین وارضاء غریزه جنسی خود هستند که قبل اشاره شد که بهترین راه ارضاء جنسی همان ازدواج است. دوست گرامی، شما این مشکل را با ازدوج می توانید حل کنید.
2- از نظر روانشناسانی مانند سولر،کسانی که اعتیاد به اینترنت پیدا می کنند، بیشتر افرادی هستند که می خواهند مشکلاتی از قبیل اضطراب، وسواس فکری-عملی،افسردگی و... رهائی پیدا کنند،چرا که زمانی که این افراد به اینترنت وصل هستند،فکرشان از مشکلات رهائی پیدا می کند، خصوصا زمانی که مطالب اینترنت جذابیت خاصی مثل مسائل جنسی را نمایش میدهد رهائی از مشکلات یاد شده بیشتر است. وفرد همیشه برا ی رهائی از مشکلا ت و رسیدن به آرامش روانی (که البته موقتی است ) عادت به اینترنت کرده ودر نتیجه دچار اعتیاد اینترنتی می شود ،پس با درمان مشکلات روانی می توان از اعتیاد به اینترنت رهائی پیدا کرد.
5- مطالعه این کتابها مفید است:
1- هفت روش پیشگری از انحراف جنسی؛ نوشته هادی حسینخانی – انتشارات موسسه آموزشی پژهشی امام خمینی.
2- جوان،هیجان وخویشنداری؛ نوشته گروه نویسندگان حدیث زندگی- موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
3-اختلات رفتاری ؛نوشته ابوالقاسم بشیری ،چاپ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها
4- مقاله( اعتیاد اینترنتی، علل وانگیزه ها) نوشته ساحل فرشباف،که با مراجعه به آدرس اینترنتی ذیل آن را مشاهده کنید.
http://www.hccmr.com/news-567.aspx

-----------------------------
[1] -اعراف، آیه 200
[2] -یوسف،آیه 34
[3] -الکافی ج5، ص559
[4] -من لایحضره الفقیه،ج4،ص18
[5] -ابن ابی الحدید،شرح نهج البلاغه،ج20؛ ص272
[6] -مستدرک الوسائل، ج14،ص153
[7] -من لایحضره الفقه،ج1،ص41
[8] -عنکبوت ،آیه 45

 


 
 
 
 

جستجوی واژه ها

 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

بندگی[49] . خودسازی[46] . زندگی[44] . اخلاق[42] . عرفان[39] . سوال و پاسخ کوتاه[32] . سیاست[29] . نماز[27] . توحید[23] . خودشناسی[21] . اخلاق جنسی[18] . عشق[17] . گناه[16] . ایمان[15] . سوال و پاسخ کوتاه[13] . غفلت[12] . عبادت[11] . دعا[11] . اعتقاد[9] . توبه[8] . شناخت[8] . شیطان[7] . غیبت[7] . علم[7] . دنیا[7] . تربیت[7] . ازدواج[6] . احکام[6] . مذهب[6] . مرگ[6] . سیر و سلوک[6] . ولایت[6] . وظیفه[5] . معنویت[5] . ریا[5] . اجابت دعا[5] . خانواده[5] . توکل[5] . حجاب[5] . جامعه[4] . اخلاص[4] . امام زمان[4] . سلوک[4] . صبر[4] . عاشورا و عزاداری[4] . مراقبه[4] . عقل[4] . نماز شب[4] . نگاه[3] . والدین[3] . نهی از منکر[3] . غزلیات حافظ[3] . عادت[3] . عاشورا[3] . شوخی[3] . شرک[3] . ریاضت[3] . زیارت[3] . دین[3] . رمضان[3] . امید[3] . تبلیغ[3] . تصوف[3] . بصیرت[3] . انقلاب[3] . تفکر[3] . خدا[3] . حوزه و دانشگاه[3] . دروغ[3] . حیا[2] . حب دنیا[2] . حج[2] . خواب[2] . خداشناسی[2] . ارشاد[2] . تقوا[2] . حقوق[2] . چله نشینی[2] . توحیدی[2] . اهل بیت[2] . انتقاد[2] . انسان[2] . پرورش روح[2] . ترس[2] . اخلاق اجتماعی[2] . آخرت[2] . آرامش[2] . رزق و روزی[2] . دینداری[2] . ذکر[2] . رابطه با خدا[2] . زهد[2] . سعادت[2] . شخصیت[2] . شهادت[2] . شهوت[2] . سیر و سلوک[2] . شادی[2] . طلسم[2] . غضب[2] . فحش[2] . فکر[2] . فکر گناه[2] . قرب[2] . عمل[2] . عمل صالح[2] . عزاداری[2] . عزت[2] . گریه[2] . گذشت[2] . گناه و توبه[2] . معاشرت[2] . قلب[2] . کربلا[2] . کمال[2] . گوناگون[2] . هدف[2] . نماز صبح[2] . نفس[2] . مهدویت[2] . مهمانی . موسیقی . موفقیت . مومن . ناامیدی . نامحرم . نبوت . نسبیت . نفاق . نفرت . نفس اماره . نقش زنان . معیشت . مهار نفس . نماز قضا . نماینده،مجلس . همت و اراده . همسر . هنر . هو . هوس . واجب . نوحیدی . نیت . نماز جمعه . وحدت وجود . ورزش . ولایت فقیه . ولایت مداری . یاد خدا . کرامت، شفای بیماران . کربلا، عاشورا . لباس . لذت نماز . لعن . لواط . ماه رجب . مجادله . مجذوب، سالک . محاسبه . محبت . محبوبیت . محیط آلوده . مدپرستی، مدگرایی . کمال-خودشناسی-خودسازی . کینه . کم خوری . قلب سلیم . قهر . قیصر امین پور . کرامت . معرفت . معرفت خدا . معروف،منکر . معصومین . مسافرت . مسلمان واقعی . مصاحبه . گناهان صغیره . گرایش به بدی . گره در کار . عرفان کاذب . عریضه . عشق الهی . عشق مجازی . عصبانی . غذا خوردن . غرور . علم و عمل . عمر . عمره . قرب به خدا . قساوت . قضاوت . قطب . فنای فی الله . فیلم . قبر . قبولی عمل . قدرت . فطرت . فقر . غلفت . غم و غصه . طول عمر . ظرفیت . عاقبت به خیری . عبودیت . عجب و خودپسندی . شیعه . شیعه، شهادت طلبی . صحت عمل . صراط . صفات . صوفیه . طلبگی . طلبه . شادی و نشاط . شانس . سیره ائمه . سیاسی . سید حیدر آملی . سوال و پاسخ کوتاه 21 . شهید،شهادت . شناخت امامان . شخصیت ها . شرک . شکر . شلوار لی . سکس . سکولاریسم . سلامت . سلوک، عرفان، شیعه . سوء عاقبت . زیبایی . سالمندان . سالک، مجذوب . سختی ها . زبان . زنا . رابطه با دختران . رجبعلی خیاط . رحمت . رحمت خدا . دین داری . دین، وحی . خودسازی-رشد- . خودسازی-سیر و سلوک- . رضایت . رضایت خدا . رفاقت . روابط نامشروع . روزه . روشنفکر . آرزو . آرزوی مرگ . آزادی معنوی . ابتلا . آداب سلوک . احترام والدین . احضار ارواح . اخلاق اجماعی . اراده . اراده، گناه . ارامش . انتخاب، مجلس . امامان . امتحان . اعتماد به نفس . اعتکاف . اقتصاد . استجابت . استجابت دعا . استراتژی . اسلام . اسم ذات . اشک . اصولگرایی . تجلی . تجمل گرایی . تصوف و درویشی . تعادل . تغذیه . تفکر . پسر و دختر . پوشش . بصیرت- . بهشت، برزخ . بی نماز . بینش سیاسی . پائولوکوئیلو . پاکی قلب . پرخوابی . انسان، خوب و بد . انرژی . اهل بیت- . اولیای خدا . اینترنت . بخشش گناه . بخل .
 

مشترک شوید