• وبلاگ : وبلاگ موسسه رستگان www.mrastegan.ir
  • يادداشت : دستورالعمل خودسازي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حيف و ميل بيت المال 

    2 - صحبت از هزينه ساخت شد، بد نيست نگاهي هم به هزينه تمام شده مسجد شيخ زايد ابوظبي بيندازيم. اين مسجد عظيم، با مساحت412 هزار متر مربع، به ارزش پولي امروز، 700 ميليارد تومان هزينه در بر داشته است اما مصلاي امام تهران، با حدود 600 هزار متر مربع مساحت، فقط براي 5 سال آينده اش 850 ميليارد تومان ديگر مي‌خواهد و اين، جداي از صدها ميليارد توماني است که تا کنون براي اين پروژه هزينه شده است.




    نکته قابل توجه اينجاست که در ساخت مسجد شيخ زايد، دهها شرکت بين المللي با هزينه‌هاي بالا کار کرده‌اند ولي در ساخت مصلاي تهران، حتي از سربازاني که به طور موظف خدمت مي‌کنند، در همه رده‌ها از کارگري تا مهندسي استفاده شده است که قاعدتاً بايد هزينه‌ها بسيار پايين تر مي‌بود!

    3 - قرار بود مصلاي تهران، به حدي ساده ساخته شود که يادآور مساجد صدر اسلام باشد. اين دستوري بود که امام راحل (ره)در نامه خود براي ساخت مصلي بدان تصريح کرده بودند؛ بخوانيد: "ضمناً سادگى مصلا بايد يادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شديداً از زرق و برق ساختمانهاى مساجد اسلام امريكايى جلوگيرى شود. " (صحيفه امام، ج‏21، ص 188)

    حال بايد پرسيد آيا واقعاً سادگي صدر اسلام در اين مصلاي چند صد ميليارد توماني رعايت شده است و آيا وقتي کسي وارد شبستان اين مصلي مي‌شود، واقعاً به ياد مسجد النبي(ص)صدر اسلام مي‌افتد؟
    جالب اينجاست که چندي پيش يکي از مسوولان احداث مصلي مدعي شده بود که اين محل در نهايت سادگي احداث مي‌شود و کسي هم نپرسيد که اگر ساخت اين بناي ساده(!) بيش از هزار ميليارد تومان هزينه دارد و دهها سال زمان مي‌برد، اگر مي‌خواستيد ساده نسازيد، چند قرن زمان و چند هزار ميليارد تومان پول مي‌خواستيد؟
    اين چه مصلاي ساده‌اي است که از مسجد پر زرق و برق شيخ زايد ابوظبي هم بيشتر خرجش شده است و هنوز که هنوز است، کار ساختش ادامه دارد؟!